torsdag 20 december 2012

Små, små mössor

Just nu pågår en insamling till neonatalavdelningen på Akademiska sjukhuset där syintresserade syr prematurkläder och mössor som julklappar till bebisarna där. Mer information om insamlingen finns på LuNA Vitas blogg.

Jag tycker att det är ett jättefint initiativ och mitt bidrag till den insamlingen blev fem stycken pyttesmå mössor. Jag var sugen på att sy andra kläder också men hade tyvärr inget mönster som var tillräckligt litet så det fick bli mössor istället. Hoppas att de kommer till glädje och användning.

Svamptygerna kommer från Mjuka tyger och Ohlssons tyger. Pingvintyget har jag köpt av en annan sybloggare. Måtten till mössorna hittade jag på LuNA Vitas blogg ovan.

Den senaste veckan har det varit ganska tyst i bloggen men det innebär inte att det inte sys något här hemma. Tvärtom har jag förutom ett par "vanliga" projekt också ett antal avslutade och pågående julklappsprojekt på gång som så småningom kommer att dyka upp här i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar