tisdag 28 februari 2012

Sommarklänning med päron


Jag blev jätteglad när jag såg det här klänningsmönstret i årets första nummer av Ottobre! Det var precis en sådan sommarklänning som jag letat efter till Lill-Fia, den påminner litegrann om en av Meandis modeller som jag sneglade lite på förra våren. I tidningen var klänningen i grön velour, men här valde jag istället ett pärontyg från Stoff och Stil för sommarkänslans skull. Jag har inte hunnit prova klänningen ännu eftersom Lill-Fia sover men än så länge är jag väldigt nöjd med slutresultatet. Fotot på klänningen är dock lite sådär, ljuset var inte det bästa och färgerna kom inte riktigt till sin rätt, ni får ha överseende med det.


1 kommentar:

  1. Vad fin den blev!! Du får coacha mig sen om jag ska våga mig på att sy den modellen! Kram c

    SvaraRadera