tisdag 24 januari 2012

Oceantröja till Bus


Häromdagen rensade jag lite i Bus garderob och sorterade ut urvuxna kläder. Det blev en hel del och det visade sig att Bus har dåligt med kortärmade tröjor inför den kommande sommaren. Så det var lika bra att börja tyckte jag :-) Kvällens projekt blev en kortärmad tröja i oceantyget från Znok Design. Muddväv från Ohlssons tyger. Mönstret är slim fit tröjan i förra sommarens nummer av Ottobre, den här gången i storlek 128.

Bäst just nu:  Jag blev riktigt nöjd med tröjan och det går framåt med bandkantningen, det ser bättre och bättre ut tycker jag trots att jag inte har någon coverlock-maskin.

Sämst just nu: Måste (fortfarande!) ta mig i kragen och beställa nya Lill-Fia&Bus lappar till kläderna. För att citera Alfons Åberg: Jag ska göra det, jag ska bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar