måndag 9 januari 2012

Kaniner och dinosaurier...

...det är det som gäller här hemma! Bus älskar dinosaurier. Minst lika mycket som Lill-Fia älskar kaniner. Så i somras när Znokdesign fick hem dinosaurietyget var lyckan stor här hemma. Direkt när jag såg tyget så förstod jag att det skulle bli en klar favorit och att Bus skulle bli tokig i det.

MEN...precis när jag skulle beställa tyget så var det slut. Helt slut. Precis samma kväll. Såå retsamt och såå typiskt! Jag väntade ett tag, letade och var på väg att beställa det från ett ställe i Tyskland (tror jag att det var) men som tur var sålde Znokdesign sedan lite lite mer av tyget och jag lyckades då köpa en meter.

En del av resultatet ser ni nedan. Tyget blev tillsammans med ett brunt interlocktyg från JNY Design en tröja i storlek 122 åt Bus. Mönstret kommer från ett nummer av Ottobre. Dessvärre visade sig tröjan vara väldigt rymlig i storleken och motsvarade snarare storlek 128... Bus kan ha den - enligt sig själv iallafall - men den är lite väl stor tycker undertecknad så det får snart bli en till med aningen bättre passform. Tyget är nästan färdigutklippt, bara bakstycket kvar så det ska jag ta tag i så snart som jag avslutat några andra projekt och tvättat det bruna interlocktyget som jag ska ha till baksida.

Till dinosaurietröjan sydde jag ett par oranga velourbyxor i storlek 122. Velourtyget är en stor stuvbit från Ohlssons tyger och samma användes som foder i lejontröjan på bilden nedan och som jag bloggade om här. Den oranga färgen ser lite väl giftig ut på bilden nedan, i verkligheten är den lite mindre röd i nyansen. Mönstret till byxorna är Meedom form 1, storlek 122.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar